Tesla's Full Self-Driving Beta lanceert stiekem in Europa

Het lijkt erop dat Tesla's inspanningen om zijn Full Self-Driving Beta naar buitenlandse gebieden, Europa, te brengen in gang zijn gezet. De update werd gevonden door de bekende Tesla-eigenaar en hacker @greentheonly, die verklaarde dat de code van het bedrijf aantoont dat er momenteel Tesla’s met FSD Beta rond zouden kunnen rijden.

In de Verenigde Staten rijden er al mensen rond met Full Self-Driving Beta; er bestaat een kans dat er al auto's in Europa rondrijden. Zeker weten doen we het niet, maar we zijn super benieuwd naar Tesla's inspanningen in Europa.

Hoe kom je zelf in aanmerking voor de FSD Beta knop?

Dat heeft alles te maken met de ‘Safety Score’ van jouw auto. Deze score wordt gemeten aan de hand van vijf veiligheidsfactoren. Zie hieronder welke dat zijn.

De vijf veiligheidsfactoren

Er zijn vijf veiligheidsfactoren die van invloed zijn op jouw veiligheidsscore. Deze worden rechtstreeks door je Tesla gemeten met behulp van verschillende sensoren op het voertuig en Autopilot of Full Self-Driving software.

Forward Collision-waarschuwingen per 1.600 kilometer

Forward Collision Warnings zijn hoorbare en visuele waarschuwingen die worden getoond in gevallen waarin een mogelijke aanrijding waarschijnlijk wordt geacht zonder je eigen tussenkomst.

Gebeurtenissen worden vastgelegd op basis van de 'gemiddelde' Forward Collision Warning-gevoeligheidsinstelling, ongeacht de instelling waarmee je zelf rijdt. Forward Collision Warnings zijn opgenomen in de Safety Score-formule per 1.600 kilometer.

Hard remmen

Hard remmen wordt gezien als negatief als je binnen één seconde bijna 11 km/u minder hard rijdt. Hard remmen op Autopilot wordt niet meegerekend in de Safety Score-formule.

Agressief draaien of afslaan

Agressief afslaan wordt gemeten als een versnelling van links naar rechts of andersom waar een acceleratie bij is gemoeid van meer dan 14 km/u. Agressief draaien wordt gemeten als een afslaande beweging, een stuurbeweging waar meer dan 7 km/u mee gemoeid is.

Agressief draaien met Autopilot ingeschakeld wordt niet meegerekend in de Safety Score-formule.

Onveilig volgen (a.k.a bumperkleven)

Jouw Tesla meet zijn eigen snelheid, de snelheid van de voorligger en de afstand tussen de twee voertuigen. Op basis van deze metingen berekent je auto het aantal seconden dat je zou moeten reageren en stoppen als het voertuig voor je plotseling tot stilstand zou komen.

Geforceerde ontkoppeling van de stuurautomaat

Heb je meer dan 3 audio- en visuele waarschuwingen gemist? Dan wordt Autopilot of Full Self-Driving geforceerd onderbroken en mag je het niet meer gebruiken tot het einde van de rit.

Deze onderbreking weegt zwaar op je safety score.

Wat is jouw Safety Score denk je?

Mis geen enkele blog

Meld je aan voor onze blog-feed en ontvang een seintje als we een nieuw blogartikel online plaatsen.

MisterGreen gebruikt jouw gegevens om je 1x per maand de meest recente blogs te sturen. Je kan op ieder moment uitschrijven.

Het laatste Tesla nieuws