Je bent niet ingelogd

Login om de voortgang van je voorstellen te zien.

Log hier in

Tesla is gestopt met het aanbieden van 75 kWh batterijen voor de Model S en X

Eerder deze maand maakte Tesla bekend te stoppen met het produceren van de Model S en X met 75 kWh batterijen. Dit betekent dat het instapmodel van de Tesla Model S en X, de 75D, niet meer beschikbaar is. Voorlopig zullen geïnteresseerden in de Tesla Model S en X alleen kunnen kiezen uit een batterij met 100 kWh.

Tesla Model S en X 75D niet meer beschikbaar vanaf maandag

De 75 kWh batterij voor de Model S en X kwam in 2016 op de markt ter vervanging van de 60 kWh batterij. Nu heeft Tesla CEO Elon Musk via Twitter aangekondigd te gaan stoppen met deze variant.

Starting on Monday, Tesla will no longer be taking orders for the 75 kWh version of the Model S & X. If you’d like that version, please order by Sunday night at https://t.co/46TXqRJ3C1

— Elon Musk (@elonmusk) 9 januari 2019

Geïnteresseerden hebben tot en met aanstaande zondagavond de tijd om de Tesla Model S en X 75D te bestellen. Natuurlijk zijn tot die tijd deze ook nog te bestellen bij MisterGreen, klik hier.

Nog geen vervanging

Tesla heeft nog geen vervangende batterij type aangekondigt voor de 75 kWh batterij. Dat betekent dat de Tesla Model S en X 100D voorlopig de enige opties zijn. MisterGreen heeft echter nog verschillende Tesla occasions beschikbaar met een 60, 70, 75, 85 en 90 kWh-batterij. Bekijk het overzicht van deze Tesla occasions hier.

Wat denken wij?

Tesla is continu bezig haar strategie te optimaliseren en daar is ook dit besluit weer een voorbeeld van. Musk heeft eerder al aangekondigd dat Tesla gaat stoppen met het marketen van batterijen gebaseerd op het aantal kWh. Bijvoorbeeld een Tesla Model S met 75 kWh batterij heeft als type aanduiding ‘75D’ en een Tesla Model S met 100 kWh batterij heeft als type aanduiding ‘100D’. Hier wilt Tesla dus mee stoppen. De reden hiervoor is dat niet zozeer het aantal kWh interessant is om te weten maar meer wat je ermee kan doen. Met andere woorden: hoe ver kan je ermee rijden? Want naast het aantal kWh is bijvoorbeeld ook de aerodynamica van de auto van invloed op de actieradius. Bij de Tesla Model 3 heeft Tesla deze nieuwe strategie al toegepast. Daar zijn de verschillende types niet gebaseerd op het de kWh capaciteit van de batterijen maar op de actieradius: ‘standard-’, ‘mid-’ en ‘long-range’.

Onze klanten over MisterGreen

"Nu we een elektrische auto leasen, zijn we veel bewuster geworden van de noodzaak om niet meer op fossiele brandstoffen te rijden. Vandaar de keuze om drie Tesla Model 3's bij MisterGreen aan te vragen."

Jeffrey Werner, Tech Bakery