Caroline Asselbergs-van Dijl nieuwe CEO MisterGreen

Caroline Asselbergs-van Dijl is benoemd tot CEO van elektrische leasemaatschappij MisterGreen. Ze vervangt per direct oprichters Mark Schreurs en Florian Minderop, die zich voortaan als Chief Visionary Officer (CVO) richten op de strategie en toekomst van het snelgroeiende Amsterdamse bedrijf.

Asselbergs-van Dijl was eerder Head of e-Commerce bij ABN AMRO en General Manager bij de Chinese startup DiningCity. Sinds april 2021 is ze als Chief Marketing Officer (CMO) verantwoordelijk voor de marketing van MisterGreen. “Dankzij haar jarenlange management ervaring met corporates en startups is Caroline de ideale persoon om de uitbreiding van MisterGreen naar nieuwe markten als Frankrijk te realiseren en de groei inbestaande markten te consolideren”, zegt Mark Schreurs, CVO en oprichter van MisterGreen.

Caroline wordt intern en extern het aanspreekpunt omdat Florian en Mark een andere rol gaan vervullen. Florian Minderop, CVO en oprichter van MisterGreen: “We zijn begonnen als pioniers op het gebied van elektrisch rijden met een duidelijk standpunt over fossiele brandstoffen. In twaalf jaar tijd heeft elektrisch rijden een enorme vlucht genomen en wordt het steeds lastiger om de dagelijkse bedrijfsvoering te combineren met het verder uitdragen van onze visie. In deze nieuwe rol kunnen Mark en ik ons volledig focussen op de toekomst van MisterGreen en de nieuwe ontwikkelingen in de markt.

Asselbergs-van Dijl: “De keuze van Mark en Florian om verder te gaan als CVO kenmerkt hen als ondernemers. Ze vertrouwen de verantwoordelijkheid voor de dagelijkse operatie toe aan mij en de andere collega’s om zelf onze duurzame missie voort te zetten. Op deze manier kunnen we gebruikers overtuigen van de veiligheid van zelfrijdende auto’s en elektrisch rijden nog toegankelijker maken in binnen- en buitenland.”

Caroline:

“De keuze van Mark en Florian om verder te gaan als CVO kenmerkt hen als ondernemers. Ze vertrouwen de verantwoordelijkheid voor de dagelijkse operatie toe aan mij en de andere collega’s om zelf onze duurzame missie voort te zetten. Op deze manier kunnen we gebruikers overtuigen van de veiligheid van zelfrijdende auto’s en elektrisch rijden nog toegankelijker maken in binnen- en buitenland.”