Tijd om aan de bel te trekken: waarom rijdt men nog steeds op benzine of diesel?

We hebben het een tijdje vriendelijk geprobeerd, maar uit cijfers van de RDW blijkt dat onze boodschap nog niet is aangekomen. In februari waren slechts 7,7% van alle kentekenregistraties elektrisch auto’s (personenauto’s). Met de kennis van nu vinden wij dit ronduit belachelijk.

Actuele cijfers: EV’s t.o.v. auto’s op fossiele brandstoffen

Dagelijks werkt Kentekenradar de cijfers van de RDW bij op haar website, waardoor in een paar klikken te zien is welke nieuwe auto’s het meest op kenteken zijn gezet in Nederland. Tot onze verbazing zagen we op 18 februari 2020 dat in die maand nog geen 8% van alle auto’s EV’s waren. Anders verwoord: 92% van de auto’s die nieuw op kenteken zijn gezet zijn auto’s die rijden op fossiele brandstoffen (benzine of diesel): 11.589 achterhaalde fossiele bakken ten opzichte van slechts 980 EV’s!

Werk aan de winkel voor de groenste leasemaatschappij van Nederland

En dus is er werk aan de winkel voor MisterGreen. Blijkbaar kiezen veel automobilisten toch nog voor het oude vertrouwde, terwijl uit alles blijkt dat elektrisch rijden beter is voor het milieu. En het scheelt ook nog eens in de portemonnee, vooral voor de zakelijke rijder.

Enkele feiten elektrisch rijden versus rijden op fossiele brandstoffen op een rij:

  • Denk aan je kleinkinderen: fossiele brandstoffen raken uitgeput. Volgens Milieu Centraal gebeurt dit binnen zestig jaar.
  • Je ecologische voetafdruk nog verder verlagen? Laad jouw EV dan nog groener op met de Jedlix app!
  • Kobalt in EV’s wordt wel eens aangedragen als weerwoord om niet elektrisch te rijden. Maar wat blijkt: kobalt zit ook in diesel/benzine motoren en wordt ook gebruikt om diesel te katalyseren!
  • Voor zakelijke rijders is elektrisch rijden nog steeds een stuk voordeliger. De bijtelling voor volledig elektrische auto’s is 8% over de eerste €45.000,-, terwijl de bijtelling over een benzine- of dieselauto 22% is. Zo bespaar je dus alsnog 14% als je bijvoorbeeld voor een nieuwe Model 3 gaat. Wil je financieel helemaal een klapper maken? Ga dan voor een tweedehands Tesla! In onze occasion-shop hebben we nog enkele Tesla’s beschikbaar voor het gunstige bijtellingspercentage van 4%!
  • Kosten laden t.o.v. tanken: waar de gemiddelde laadkosten per kilometer slechts €0,05 is, betaal je voor een benzine-auto die 1 op 12 rijdt zo’n €0,14 per kilometer.
  • Gemak: wanneer de actieradius bij je gebruik past, bespaar je enorm veel tijd omdat je niet hoeft te tanken. Thuis inpluggen of ergens in de buurt en je kan de dag erop weer je gebruikelijke kilometers maken zonder tussenstop!
  • Tesla’s full self driving software waardoor dit hoogstwaarschijnlijk de eerste auto gaat zijn die op termijn alleen maar meer waard wordt: negatieve afschrijvingen dus!

“Dat er nog tweedehands benzine- of dieselauto’s verkocht worden, kan ik wel begrijpen. Bij MisterGreen hebben we het beste voor met het milieu en hergebruik stimuleren wij ook, bijvoorbeeld met onze occasion-shop of met onze autodeeldienst Ready 2 Share. Wat ik alleen niet begrijp, is dat er nog steeds nieuwe auto’s geproduceerd worden die rijden op fossiele brandstoffen. Voor ons is het al 10 jaar duidelijk dat rijden op een batterij elektrische auto nu al veel schoner en 3 keer voordeliger is per kilometer voor de consument dan rijden op benzine en diesel.” - Mark Schreurs, Co-Founder/Co-CEO MisterGreen Electric Lease.

MisterGreen zoekt EV-ambassadeurs

Vind jij het net zoals wij bizar dat er nog steeds nieuwe auto’s verkocht worden die op fossiele brandstoffen rijden? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Enthousiaste EV-rijders die andere rijders weten te overtuigen om elektrisch te rijden, belonen wij rijkelijk. Van voordeel op je leasebedrag tot een volledig verzorgde trip naar de Tesla-fabriek in Californië!

Waarom benzine of diesel rijden als elektrisch ook mogelijk is? Voor de ultieme rijbeleving en laagste ecologische voetafdruk rijd je een nieuwe Tesla Model 3.