Internetbureau 23G op volle stroom vooruit

Klant aan het woord

Voor de deur van all-internet agency 23G, in Rotterdam Delfshaven, staan doordeweeks twee Tesla Model S’s geparkeerd. Binnen de kantoormuren bedenkt, ontwerpt en bouwt een bijna dertigkoppig team digitale oplossingen voor klanten in binnen- en buitenland. Je kunt wel stellen: een innovatieve club. Met een zwak voor grensverleggende techniek. CEO’s Chris Jansen en Hans de Groot vertellen wat elektrisch rijden voor hun bedrijf betekent.

Vertel eens: waarom heten jullie 23G en wat doen jullie precies?

Chris: ‘Zo’n veertien jaar terug zijn Hans en ik een internetbureau begonnen. Ons eerste kantoor zat in een voormalig appartementencomplex, huisnummer 23G. Die naam is gezellig meeverhuisd.’ Hans: ‘Onze missie is simpel: het online succes van merken vergroten. Hiervoor ontwikkelen we van alles, van gebruiksvriendelijke webshops tot strakke apps, en van digitale tijdschriften tot slimme social-campagnes. Zo proberen we van het internet de mooiste plek op aarde te maken.’

Chris: ‘Dat doen we bijvoorbeeld voor vtwonen.nl, LINDA. en KPN. Daarnaast hebben we flink wat automerken in ons portfolio: Nissan, Fiat, Alfa Romeo, Hyundai. De huiselijke oorsprong van onze bedrijfsnaam kenmerkt ons trouwens uitstekend. We zijn een hecht stel gasten dat met veel plezier supertoffe dingen maakt. In een kantoor dat voelt als een woonkamer.’

Jullie rijden allebei een Tesla Model S. Waarom past deze auto bij 23G?

Hans: ‘Omdat we gek zijn op vooruitstrevende technologie. Ik lease een Model S 75D, Chris een 90D. Beide zitten vol vondsten waar ons hart sneller van gaat kloppen. Neem het gigantische touchscreen. Of de ‘over the air’-updates: als je ’s ochtends instapt, is de meest recente software automatisch bijgewerkt. In ons werk zoeken we ook altijd naar innovaties die grenzen verleggen, maar die wel toepasbaar zijn. En optimaal gebruiksvriendelijk. Dat zijn Tesla’s bij uitstek.’

Welke rol heeft duurzaamheid gespeeld in jullie keuze voor elektrisch rijden?

Chris: ‘Eerlijk: toen ik de auto bestelde, ging het me vooral om de spectaculaire technologie. Duurzaamheid leek me een mooie bijkomstigheid.’ Hans: ‘Ik ben een stuk fanatieker over het groene voordeel. De eerste elektrische auto’s lieten qua stijl te wensen over. Dankzij Tesla gaan duurzaamheid en schoonheid hand in hand, dat is fantastisch.’ Chris: ‘Ik herinner me inderdaad zo’n rare Chevrolet, die zag er niet uit. Inmiddels ben ik me bewuster van de milieuvervuiling die een oplaadbare auto bespaart. Vandaar ook de keuze om ons leasecontract bij MisterGreen uit te breiden: drie collega’s wachten met smart op hun Tesla Model 3’s.’

Raad je andere bedrijven aan om ook een elektrische auto te leasen?

Chris: ‘Absoluut. Elektrisch rijden is voordeliger voor de zaak dan je denkt. Elektriciteit is goedkoper dan diesel of benzine, bovendien betaal je nauwelijks bijtelling. Bij 23G is iedereen er enthousiast over. Mijn filosofie: als je groeit, kun je óf nieuwe collega’s aantrekken, óf investeren in je huidige team. Het leasecontract van MisterGreen voor de Model 3 is zo aantrekkelijk, dat we er graag een paar designers en developers blij mee maken.’

Hans: ‘En klanten reageren er heel positief op. Vanwege het duurzame aspect én omdat het gewoon een toffe auto is. Toen MisterGreen bij ons langskwam voor een proefrit, was ik direct verkocht. De acceleratie, het display, de details in de afwerking: ik word al enthousiast als ik erover praat! Ook het uitgebreide netwerk van Superchargers werkt uitstekend. Het navigatiesysteem laat alle laders op je route zien en berekent wanneer je stroom nodig hebt, ook over de grens. Zo heb je nooit last van laadstress onderweg.’

Waarom leasen jullie bij MisterGreen?

Chris: ‘Jonge gasten met duurzame ambities, oprechte interesse in hun product en een sterke focus op online: dat spreekt ons aan. We zochten een partij die ons volledig kon ontzorgen. MisterGreen maakt de overstap naar elektrisch rijden toegankelijk en zorgt dat we er geen omkijken naar hebben. Hans: ‘We hebben vanaf het begin een goeie klik. Daarom maakt MisterGreen inmiddels ook gebruik van ónze expertise. We helpen ze een online beloningssysteem te ontwikkelen voor klanten die nieuwe klanten aandragen. In een ‘designsprint’ hebben we samen een oplossing bedacht, gebouwd en getest. Daar kunnen we als tevreden klanten natuurlijk goed over meedenken!’

Onze klanten over MisterGreen

"Nu we een elektrische auto leasen, zijn we veel bewuster geworden van de noodzaak om niet meer op fossiele brandstoffen te rijden. Vandaar de keuze om drie Tesla Model 3's bij MisterGreen aan te vragen."

Jeffrey Werner, Tech Bakery