Tesla Model 3 de meest verkochte leaseauto

Iedere maand deelt de Vereniging Zakelijke Rijders, kortweg VZR, een nieuwe lijst met de tien meest verkochte leaseauto’s. En we kunnen alvast verklappen dat de Tesla Model 3 op nummer 1 staat! Ook is de Tesla Model 3 de enige volledig elektrische auto in de top 10. Voor ons geen verrassing.

Tesla Model 3 enige volledig elektrische auto

Zoals je kan zien in onderstaande tabel heeft de Model 3 verreweg de laagste bijtelling, wat de auto aantrekkelijk maakt voor leaserijders. Voor bedrijven, wagenparkbeheerders en bedrijven is de Model 3 juist aantrekkelijk omdat een Tesla veel minder onderhoudsgevoelige onderdelen heeft en kostenbesparend is op het gebied van brandstof, want elektriciteit is goedkoper dan benzine of diesel. We zijn benieuwd of de nieuwe Tesla Model Y even populair of populairder wordt dan de Model 3.

Merk en model Aantal Bijtelling
Tesla Model 3 2402 € 139
BWM 3-serie 1396 € 290
Volvo V60 1081 € 280
BMW 5-serie 633 € 378
Mercedes C-Klasse 614 € 284
Audi A4 611 € 249
Volkswagen Passat 573 € 275
Volvo XC60 498 € 369
BMW X1 350 € 297
BMW X5 305 € 582

Vertrouwen in elektrische auto’s

De Model 3 was in 2019 al de meest verkochte auto en deze trend zet zich door in 2020.

Uit de verkoopcijfers blijkt dat autorijdend Nederland steeds meer vertrouwen heeft in elektrische auto’s. Een trend die wij bij MisterGreen al heel wat jaren geleden voorspelde. Wij focussen ons nu daarom ook op Tesla’s Full Self-Driving software. Zo rijden onze klanten niet alleen 100% elektrisch, ook rijden ze een stuk autonomer, veiliger, zuiniger en relaxter. Win-win-win heet dat volgens mij ;).

Telkens meer laadmogelijkheden in Nederland

De Overheid trekt samen met lokale regio’s de portemonnee en investeert 30 miljoen euro om een landelijk laadnetwerk te realiseren van 1,7 miljoen oplaadpunten door heel het land. Dit is nodig omdat de groei en verkoop van EV’s toeneemt. Het kabinet neemt 50%, 15 miljoen euro, voor haar rekening. De provincies en gemeenten leggen de andere helft op tafel. Dit is onvoldoende om de totale kosten te dekken, maar dat is ook niet de bedoeling. Een groot deel van de kosten wordt namelijk betaald door aanbieders van laadpalen. Zo heeft Fastned op 1 juli het snellaadbedrijf van ons overgenomen. Het doel is om volgend jaar dagelijks 213 nieuwe laadpalen te installeren, vanaf 2025 moet dit oplopen naar 550 dagelijkse installaties.